Tidsschema NSR-tävlingen 2021


Fredag

banan öppen från träning 11.00 - 23.00

besiktningen är öppen

ju fler som kan besiktiga på fredagen, desto snabbare kommer vi igång på Lördagen

Motorer till bägge klasser delas ut. Däcken får man i samband med besiktningen och ska sätta på under uppsyn av tävlingsledningen. Bilen hamnar i Parc Ferme efter besiktningen är godkänd - Ha bilen delad vid besiktningen. Vid träning så är det 10 minuterspass som gäller

Har man kört sina 10 minuter så tar man 10 minuter kurvvakt efter, så får vi ut så mycket som möjligt av träningen. Visa respekt för varandra


Ingen form av silikondäck är tillåtet på banan



Var i tid på Lördagen, kan vi så startar vi tidigare så klart


Lördag

                                  07.30      Banan Öppnar

                                                     Motorer delas ut  till bägge klasserna till de som inte varit här på                                                                 fredagen direkt när ni  kommer

                                                     

                                                     Besiktningen är öppen direkt

                                                     Bilen lämnas in delad och Leif och Patrik besiktigar bilarna

                                                     Däcken delas ut i samband med besiktningen och ska sättas på under

                                                     uppsyn av tävlingsledningen.

                                                     Bilarna är i Parc Ferme fram till start

                                  08.30      Förarna senast på plats om man är besiktigad på fredagen

                  Ca          09.00      Förarmöte, regelgenomgång

                  Ca          09.30      Start första omgången

                                   Lunchen serveras vid första omgångens slut 

                  Ca           13.30      Andra omgången startas

                                  

                                  17.00      Final

                                  18.00      Prisutdelning

                                  19.30      Middag

                                                    

                                   00.00      Banan stänger


                                           OBS!!!! Man kan lämna in sina GT3 bilar till                                                                           besiktning under  hela lördagen

                                             Ju fler vi besiktigar på Lördagen, desto 

                                                   snabbare är vi igång på Söndagen


Söndag

                                    07.30      Banan öppnar  Besiktningen är igång direkt 

                                    08.30      Förarna senast på plats, om man besiktigat dagen innan

                                    09.00      regelgenomgång

                                    09.15      Start omgång 1

                                                        Lunch Vid omgångens slut

                                                        Start så snabbt vi klarat av lunchen

                                                        Final

                                                        Prisutdelning


Alla tider är preliminära

är vi snabbare vid lunch så startar vi självklart innan

Vi försöker snabba på där det går



                                                       





Classic Tävlingen


Man kör 4 minuter per spår  i två omgångar

sen räknar man ut med hjälp av en poängtabell som NSR satt ihop

och det 4 förarna med flest poäng kör en final  5 minuter per spår

prisutdelning sker på kvällen 

1 - 3 placering får pris


Det kommer finnas lite olika priser 

och det blir utlottning precis som föregående år


Eftersom Porsche 917/10 också har en vinge som kan trilla av, så blir det samma regel som i GT3 för den bilen. Vingen ska tåla min test vid besiktning. Trillar den av under racet så får den vara av. Går man till final så ska den sättas på och besiktigas igen


Eftersom backspegel till 908/3 inte finns som reservdel så får den saknas vid besiktning. 


Ingen form av klister eller dylikt får förekomma vid banan

inga kemikalier vid banan - Braidjuice mm 


om någon form av störning för andra förare - typ delar av en bil sticker ut

så kan tävlingsledaren beordra att dessa ska plockas bort. Delarna ska limmas på om man går till final


Det är trackcall framför förarplatsen, röda linjerna gäller- rör inte era bilar om det har kört av

1 varvs avdrag vid brott mot regel


Du får lyfta din bil på ett säkert sätt framför dig och rätta till braids eller kolla bilen - inga verktyg tillåtna. Sätt tillbaka bilen utan att störa motståndarna

får du någon att köra av vid påsättning så är det 5 varvs avdrag


Du får be kurvvakten rätta till braiden - kurvvakten ska inte rätta till braiden utan att fråga föraren först


Mekplats kommer finnas vid ett av borden med lödkolv

snabblim

skruvmejslar

däckrullare om man fått skit på däcken, enda stället dessa kommer finnas på


Ohyvsat uppträdande bestraffas med varvavdrag

eller diskvalicering beroende på grad


Trackcall - gäller i trackcall zonerna

under broarna - uppe på bron om bilen inte kan nås av kurvvakt

2 rakorna närmast vägen

från röda linjen på innersta rakan

Framför förarna 

 



GTR Tävlingen


Man kör 4 minuter per spår  i två omgångar

sen räknar man ut med hjälp av en poängtabell som NSR satt ihop

och det 4 förarna med flest poäng kör en final  5 minuter per spår

prisutdelning sker på kvällen 

1 - 3 placering får pris


Det kommer finnas lite olika priser 

och det blir utlottning precis som föregående år



Ingen form av klister eller dylikt får förekomma vid banan

inga kemikalier vid banan - Braidjuice mm 


om någon form av störning för andra förare - typ delar av en bil sticker ut

så kan tävlingsledaren beordra att dessa ska plockas bort. Delarna ska limmas på om man går till final


Det är trackcall framför förarplatsen, röda linjerna gäller- rör inte era bilar om det har kört av

1 varvs avdrag vid brott mot regel


Du får lyfta din bil på ett säkert sätt framför dig och rätta till braids eller kolla bilen - inga verktyg tillåtna. Sätt tillbaka bilen utan att störa motståndarna

får du någon att köra av vid påsättning så är det 5 varvs avdrag


Du får be kurvvakten rätta till braiden - kurvvakten ska inte rätta till braiden utan att fråga föraren först


Mekplats kommer finnas vid ett av borden med lödkolv

snabblim

skruvmejslar

däckrullare om man fått skit på däcken, enda stället dessa kommer finnas på


Ohyvsat uppträdande bestraffas med varvavdrag

eller diskvalicering beroende på grad


Trackcall - gäller i trackcall zonerna

under broarna - uppe på bron om bilen inte kan nås av kurvvakt

2 rakorna närmast vägen

från röda linjen på innersta rakan

Framför förarna 

 


Övrig Info om tävlingen



Det kommer finnas platser för er som vill Meka

Ta med er ett grenuttag till lödstationer

Ni som har lödstationer, ta gärna med

så vi har mer än min.


Går bra att ta med egen stol om man vill sitta lite bekvämare


Det är banankontakter som gäller för för banan



Frågor så skicka till polly@pholm.se