Fredag
banan öppen från träning 11.00 - 23.00
besiktningen är öppen
ju fler som kan besiktiga på fredagen, desto snabbare kommer vi igång på Lördagen
Motorer till bägge klasser delas ut. Däcken till Classic får man i samband med besiktningen och ska sätta på under uppsyn av tävlingsledningen. Däcken till F1 får köras i 5 minuter på fredagen, sen ska bilen i parc ferme. Bilen hamnar i Parc Ferme efter besiktningen är godkänd - Ha bilen delad vid besiktningen. Vid träning så är det 10 minuterspass som gäller
Har man kört sina 10 minuter så tar man 10 minuter kurvvakt efter, så får vi ut så mycket som möjligt av träningen. Visa respekt för varandra
Det går att besiktiga sin classic bil med på fredagen
Ingen form av silikondäck är tillåtet på banan
Var i tid på Lördagen, kan vi så startar vi tidigare så klart
Lördag
07.00 Banan Öppnar
Motorer och däck delas ut till bägge klasserna till de som inte varit här på fredagen direkt när ni kommer
Besiktningen är öppen direkt
Bilen lämnas in delad och Leif och Patrik besiktigar bilarna
Däcken delas ut i samband med besiktningen och ska sättas på under uppsyn av tävlingsledningen.
Bilarna är i Parc Ferme fram till start
Det är endast de som är med på fredagen som får 5 minuters
körning på sina F1 däck, annars bir det tidsbrist.
08.15 Besiktningen stängd
08.30 Förarna senast på plats om man är besiktigad på fredagen
Ca 09.00 Förarmöte, regelgenomgång
Ca 09.30 Start första omgången
Lunchen serveras vid första omgångens slut
Ca 13.30 Andra omgången startas, tidigare om vi är klara med maten
17.00 Final
18.00 Prisutdelning
19.30 Middag
00.00 Banan stänger
OBS!!!! Man kan lämna in sina Classic bilar till besiktning under hela lördagen
Ju fler vi besiktigar på Lördagen, desto
snabbare är vi igång på Söndagen
Söndag
07.00 Banan öppnar Besiktningen är igång direkt
08.15 Besiktningen Stängd
08.30 Förarna senast på plats, om man besiktigat dagen innan
09.00 regelgenomgång
09.15 Start omgång 1
Lunch Vid omgångens slut
Start så snabbt vi klarat av lunchen
Final
Prisutdelning
Alla tider är preliminära
är vi snabbare vid lunch så startar vi självklart innan
Vi försöker snabba på där det går
Classic Tävlingen
Man kör 4 minuter per spår i två omgångar
sen räknar man ut med hjälp av en poängtabell som NSR satt ihop
och det 4 förarna med flest poäng kör en final 5 minuter per spår
prisutdelning sker på kvällen
1 - 3 placering får pris
Det kommer finnas lite olika priser
och det blir utlottning precis som föregående år
Ingen form av klister eller dylikt får förekomma vid banan
inga kemikalier vid banan - Braidjuice mm
om någon form av störning för andra förare - typ delar av en bil sticker ut
så kan tävlingsledaren beordra att dessa ska plockas bort. Delarna ska limmas på om man går till final
Det är trackcall framför förarplatsen, röda linjerna gäller- rör inte era bilar om det har kört av
1 varvs avdrag vid brott mot regel
Du får lyfta din bil på ett säkert sätt framför dig och rätta till braids eller kolla bilen - inga verktyg tillåtna. Verktygsbrott 2 varvs avdrag. Sätt tillbaka bilen utan att störa motståndarna
får du någon att köra av vid påsättning så är det 5 varvs avdrag
Du får be kurvvakten rätta till braiden - kurvvakten ska inte rätta till braiden utan att fråga föraren först
Mekplats kommer finnas vid ett av borden med lödkolv
snabblim
skruvmejslar
däckrullare om man fått skit på däcken, enda stället dessa kommer finnas på
däcken får rullas innan start
Ohyvsat uppträdande bestraffas med varvavdrag
eller diskvalicering beroende på grad
Trackcall - gäller i trackcall zonerna
under broarna - uppe på bron om bilen inte kan nås av kurvvakt
2 rakorna närmast vägen
från röda linjen på innersta rakan
Framför förarna
F1 Tävlingen
Man kör 4 minuter per spår i två omgångar
sen räknar man ut med hjälp av en poängtabell som NSR satt ihop
och det 4 förarna med flest poäng kör en final 5 minuter per spår
prisutdelning sker på kvällen
1 - 3 placering får pris
Det kommer finnas lite olika priser
och det blir utlottning precis som föregående år
Bakre vingen ska sättas på inom 3 varv - brott mot regel 3 varvs avdrag
Ingen form av klister eller dylikt får förekomma vid banan
inga kemikalier vid banan - Braidjuice mm
om någon form av störning för andra förare - typ delar av en bil sticker ut
så kan tävlingsledaren beordra att dessa ska plockas bort. Delarna ska limmas på om man går till final
Det är trackcall framför förarplatsen, röda linjerna gäller- rör inte era bilar om det har kört av
1 varvs avdrag vid brott mot regel
Du får lyfta din bil på ett säkert sätt framför dig och rätta till braids eller kolla bilen - inga verktyg tillåtna. Verktygsbrott 2 varvs avdragrag. Sätt tillbaka bilen utan att störa motståndarna
får du någon att köra av vid påsättning så är det 5 varvs avdrag
Du får be kurvvakten rätta till braiden - kurvvakten ska inte rätta till braiden utan att fråga föraren först
Mekplats kommer finnas vid ett av borden med lödkolv
snabblim
skruvmejslar
däckrullare om man fått skit på däcken, enda stället dessa kommer finnas på
Däcken får rullas innan start
Ohyvsat uppträdande bestraffas med varvavdrag
eller diskvalicering beroende på grad
Trackcall - gäller i trackcall zonerna
under broarna - uppe på bron om bilen inte kan nås av kurvvakt
2 rakorna närmast vägen
från röda linjen på innersta rakan
Framför förarna
Övrig Info om tävlingen
Det kommer finnas platser för er som vill Meka
Ta med er ett grenuttag till lödstationer
Ni som har lödstationer, ta gärna med
så vi har mer än min.
Går bra att ta med egen stol om man vill sitta lite bekvämare
Det är banankontakter som gäller för för banan
Frågor så skicka till polly@pholm.se
Senaste anmälningsdagen är Söndagen 4 September
sista chansen att beställa T-shirt är 30 September
LÄNKAR TILL REGLER
F1 (Lördagen) kolla under officiella regler 2022
Classic (Söndagen) Kolla under officiella regler 2022
Öppet tider
Vi har bara öppet för bokningar
Måndag 19.00 - 22.00
Tisdag 18.00 - 22.00
Onsdag STÄNGT
Torsdag 18.00 - 22.00
Fredag 18.00 - 22.00
Lördag 10.00 - 23.00
Söndag 10.00 - 22.00
Vi önskar er Hjärtligt Välkomna hit
Copyright @ All Rights Reserved